Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Zadania Referatu Finansowego

Wyświetl stronę główną » Urząd Miasta i Gminy » Referat Finansowy - Fn » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Finansowego

Wyciąg z Regulaminu Organizacji Urzędu MiG Pilica
Zarządzenie Nr 104/2012



& 19


2. Referat Finansowy - symbol akt Fn
================================

Do zakresu działania Referatu Finansowego należą sprawy związane z obsługą budżetowo - księgową, gospodarką budżetową i finansową, wymiarem i poborem zobowiązań pieniężnych, różnych podatków i opłat lokalnych, a w szczególności :
  1. Kierowanie pracą Referatu Finansowego.
  2. Nadzór i kontrola realizacji budżetu gminy.
  3. Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
  4. Sporządzanie projektu budżetu gminy wraz wieloletniej prognozy finansowej oraz wprowadzanie zmian.
  5. Sporządzanie (łącznych) sprawozdań finansowych i budżetowych i kontrola ich poprawności.
  6. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi Gminy.
  7. Rozliczanie dotacji, w tym unijnych.
  8. Prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań.
  9. Nadzór nad terminowym regulowaniem zobowiązań.
  10. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  11. Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów w zakresie finansowego zabezpieczenia ich realizacji polegającego na prowadzeniu analitycznych rejestrów.
  12. Rozliczanie dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku.
  13. Rozliczanie i inicjowanie umorzenia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  14. Nadzór nad zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.
  15. Organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości. 
  16. Współpraca z organami finansowymi i bankowymi (sporządzanie wniosków kredytowych, wniosków o pożyczki, dotacje).
  17. Sporządzanie bilansu gminy, łącznego jednostek budżetowych i zakładu budżetowego oraz bilansu skonsolidowanego.
  18. Prowadzenie ewidencji analitycznej z wykonania budżetu gminy w zakresie:
    - wydatków
    - kosztów
    - rozrachunków
    - materiałów.
  19. Sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy : 
    - o wydatkach
    - o zobowiązaniach.                                                                  
  20. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno- rachunkowym, wystawianie czeków gotówkowych do podjęcia gotówki z kasy Urzędu Gminy, obsługa płatności (przelewy bankowe).
  21. Prowadzenie dokumentacji ubezpieczenia rodzinnego na Życie.
  22. Obsługa stypendiów socjalnych.
  23. Sprawdzanie i wycena inwentaryzacji.
  24. Akceptacja list wynagrodzeń i sporządzanie przelewów  do wypłaty.
  25. Ewidencja poszczególnych zadań inwestycyjnych (wydatki).
  26. Sporządzanie zestawienia rozliczenia składek ZUS (miesięczne) i podatków, sporządzanie przelewów ZUS i podatkowych.
  27. Ewidencja wpłat i zwrotów wadiów i zabezpieczeń.
  28. Kontrola realizacji opłat targowych.
  29. Podczas nieobecności Skarbnika Miasta i Gminy Andrzeja Goncerza Pani Jarocka Magdalena pełni jego zastępstwo. 
  30. Prowadzenie ewidencji analitycznej z wykonania budżetu gminy w zakresie :
    - dochodów
    - rozrachunków budżetowych.
  31. Prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie środków trwałych i wyposażenia.
  32. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.
  33. Sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy
    - o dochodach
    - o należnościach.
  34. Sprawdzanie dokumentów pod względem formalno- rachunkowym, wystawianie czeków gotówkowych do podjęcia gotówki z kasy.
  35. Prowadzenie rejestru zbiorczego wpłat budżetowych.
  36. Ewidencja umów i porozumień.
  37. Obsługa stypendiów socjalnych.
  38. Ewidencja poszczególnych zadań inwestycyjnych (dochody).
  39. Sprawdzanie i wycena inwentaryzacji.
  40. Ewidencja wykupu mieszkań komunalnych na raty.
  41. Wystawianie i ewidencja faktur VAT.
  42. Sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu oraz list wynagrodzeń na podstawie umów – zleceń.
  43. Prowadzenie ewidencji dotyczącej wynagrodzeń :
    - karty wynagrodzeń,
    - dokumentacji dotyczącej składek ZUS,
    - dokumentacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
  44. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej Regonów i Nip-ów Urzędu. 
  45. Prowadzenie ewidencji księgowej funduszu świadczeń socjalnych.
  46. Prowadzenie  obsługi kasowej,
  47. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  48. Prowadzenie ewidencji zabezpieczeń umowy złożonych w formie niepieniężnej.                                                                                          
  49. Wymiar podatków i opłat od osób fizycznych .
  50. Wymiar podatków i opłat od osób prawnych.
  51. Wymiar podatku od środków transportowych
  52. Sporządzanie sprawozdań z wymiaru podatków i opłat.
  53. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
  54. Wydawanie decyzji w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego.
  55. Przygotowywanie decyzji w sprawie umorzenia podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości osobom fizycznym, prawnym oraz przedsiębiorcom zgodnie z ustawą o pomocy publicznej.
  56. Przedkładanie Burmistrzowi wniosków w sprawie umorzenia, odroczenia terminu płatności oraz rozłożenia na raty należności z tytułu podatku od spadków i darowizn oraz karty podatkowej.
  57. Przygotowywanie decyzji w sprawach zwolnień i ulg podatkowych wynikających z ustaw o podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości.
  58. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie składanych przez podatników deklaracji i informacji w przypadku stwierdzenia ich niezgodności ze stanem faktycznym.
  59. Sporządzanie decyzji i postanowień z zakresu spraw podatkowych.
  60. Sporządzanie decyzji i postanowień ustalających wysokość podatków, decyzji zmieniających oraz pozostałych decyzji i postanowień z zakresu spraw podatkowych.
  61. Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez  właścicieli  nieruchomości.
  62. Wydawanie decyzji w przypadku nie złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź  uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji.
  63. Wydawanie decyzji określającej wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  64. Prowadzenie ewidencji podatków i opłat .
  65. Ewidencja podatków i opłat (osoby prawne) – podatek od nieruchomości, rolny i leśny.
  66. Przygotowywanie decyzji dotyczących odroczeń terminu płatności, umorzenia odsetek, rozkładania  należności na raty.
  67. Sporządzanie sprawozdań z wpływu podatków i opłat.
  68. Wystawianie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach i opłatach.
  69. Prowadzenie konta pozabilansowego ,,991,, dla sołtysów i inkasentów z tytułu pobieranych przez nich podatków podlegających przypisaniu na kontach podatników.
  70. Rozliczanie sołtysów i inkasentów z tytułu wpłat podatków.
  71. Wyliczanie kwoty wynagrodzenia za inkaso dla sołtysów i inkasentów w formie zapisku na podstawie uchwały o inkasie.
  72. Monitorowanie oraz egzekucja zaległości podatkowych.
  73. Naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie podatku.
  74. Podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych: - wystawianie i sporządzanie ewidencji upomnień,
    - wystawianie  i sporządzenie ewidencji tytułów wykonawczych.
  75. Współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie ściągania zaległości podatkowych.
  76. Przygotowanie  zaległości do zabezpieczenia hipoteką przymusową i zastawem skarbowym do odpowiednich instytucji.
  77. Ewidencja podatków i opłat (osoby prawne i fizyczne) – podatek od środków transportowych.
  78. Dochodzenie należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.07.1997 r. – Ordynacja podatkowa.
  79. Aktualizacja aktów wewnętrznych w zakresie prowadzonych spraw.
  80. Przestrzeganie  wymogów o ochronie danych osobowych w zakresie zbierania, przetwarzania i przechowywania informacji objętych ochroną (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych – Dz.U. Nr 101,poz.926).

Informacje

Rejestr zmian

2012-05-25 13:47

Edycja artykułu - Eliza Piątek

2008-03-19 00:00

Dodanie artykułu - Eliza Piątek

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy PILICA
ul. Żarnowiecka 46A
42-436 Pilica

tel. (32) 673 51 04
tel. (32) 673 51 66
fax:(32) 673 60 81

Elektroniczna Skrzynka Podawcza:
http://gmpilica.peup.pl

Skrytka ePUAP: /5573rqbnv5/skrytka

Aktualny nr konta bankowego
BS Wolbrom O/Pilica
13 8450 0005 0040 0400 0013 0001

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.