Wyciąg z Regulaminu Organizacji Urzędu MiG Pilica
Zarządzenie Nr 104/2012
& 20
3. Referat Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa - symbol akt IiR
=======================================================
Do Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa należą sprawy funkcjonowania i rozwoju gospodarki komunalnej, gospodarki zasobami mieszkaniowymi, gospodarki lokalami, oczyszczania wsi, zieleni, energetyki cieplnej, utrzymania i ochrony cmentarzy, kształtowania ładu przestrzennego w zakresie planowania przestrzennego, służb porządkowych wsi, mienia komunalnego, gospodarki gruntami, ochrony gruntów rolnych i leśnych, zadania z zakresu rolnictwa, łowiectwa, a w szczególności :
- Nadzór nad pracą Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa.
- Prowadzenie całości spraw związanych z zadaniami własnymi gminy wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, realizacją i odbiorem inwestycji komunalnych.
- Przygotowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego.
- Wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Prowadzenie spraw z zakresu remontów i rozbudowy budynków remiz ochotniczych straży pożarnych.
- Dokonywanie przeglądów placów zabaw.
- Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
- Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg gminnych w sposób szczególny.
- Zarządzanie siecią dróg gminnych publicznych.
- Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych publicznych.
- Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego dróg gminnych.
- Budowa, modernizacja, utrzymanie dróg gminnych.
- Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów nie związanych z gospodarka drogową.
- Wydawanie opinii w sprawie zaliczania dróg do kategorii dróg gminnych.
- Prowadzenie bieżących i okresowych kontroli stanu dróg, ulic, placów, obiektów mostowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych
- Nadzór nad remontami i renowacją obiektów zabytkowych .
- Przedkładanie wniosków do rozpatrzenia przez Burmistrza o dotację na remont obiektów zabytkowych.
- Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
- Realizacja zadań w zakresie czystości, prawidłowego stanu sanitarnego gminy, utylizacji odpadów komunalnych i wysypisk śmieci.
- Opracowywanie Planów Gospodarki Odpadami i Programów Ochrony Środowiska dla Gminy Pilica i przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Prowadzenie elektronicznego rejestru wydanych i cofniętych na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Naliczanie opłat na gospodarcze korzystanie ze środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Pilicy.
- Utrzymywanie i eksploatacja obiektów i urządzeń komunalnych – oświetlenie uliczne,| przystanki autobusowe.
- Przygotowanie decyzji w celu wymierzenia kary za zniszczenie, usuwanie niewłaściwą pielęgnację terenów zieleni, drzew i krzewów.
- Przygotowanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Prowadzenie ewidencji podań o przydział lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu gminy i spraw związanych z przydziałem lokali.
- Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
- Prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej.
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Zadania związane z wyłonieniem wykonawcy na odbiór odpadów komunalnych.
- Prowadzenie sprawozdawczości z gospodarki odpadami komunalnymi.
- Przygotowanie projektów uchwał w sprawie zbywania i nabywania nieruchomości na rzecz Gminy.
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości zajętych pod budowę dróg gminnych.
- Przygotowanie procesu szacowania nieruchomości nabywanych na rzecz gminy oraz zbywanych przez gminę.
- Dokonywanie ocen operatów szacunkowych wykonanych przez rzeczoznawców majątkowych dla potrzeb gminy.
- Regulowanie stanów prawnych prawa własności gminy w księgach wieczystych.
- Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do nabywania nieruchomości na rzecz gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z scaleniem i podziałem nieruchomości przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo mieszkaniowe.
- Prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości z wniosku właścicieli nieruchomości jak również z urzędu.
- Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wywłaszczania nieruchomości.
- Przekazywanie nieruchomości w wieczyste użytkowanie oraz aktualizacja opłat za nieruchomości oddane w wieczyste użytkowanie.
- Wydzierżawianie i najem nieruchomości oraz przekazywanie w użyczenie i użytkowanie.
- Przeprowadzanie przetargów na zbycie, dzierżawę i najem nieruchomości.
- Przygotowywanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbywania, dzierżawy i najmu stanowiących własność gminy.
- Gospodarowanie mieniem komunalnym gminy.
- Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem lokali na rzecz najemców, wyodrębnienie samodzielnego lokalu, ustalenie udziału w nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości na cele publiczne.
- Propozycje cen nieruchomości zbywanych i stosowanie bonifikaty.
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, które dotychczas są w użytkowaniu gminy.
- Opiniowanie obowiązku zdjęcia warstwy ziemi uprawnej.
- Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości, ocena dokumentacji geodezyjnej z przeprowadzonego postępowania rozgraniczeniowego.
- Prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem geodety na obsługę geodezyjną gminy oraz współpraca z wyłonionym geodetą, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych.
- Prowadzenie spraw z zakresu ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości, budowy infrastruktury technicznej.
- Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem na rzecz gminy nieruchomości od Skarbu Państwa będących w zasobie Agencji Nieruchomości Rolnych na cele związane z inwestycjami infrastruktury.
- Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
- Przygotowanie projektu decyzji w zakresie umorzeń należności wynikających z Kodeksu Cywilnego zgodnie z ustawą o pomocy publicznej.
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości i ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności.
- Sporządzanie comiesięcznych meldunków do Wojewody Śląskiego z realizacji ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności JST oraz kwartalnych sprawozdań z tego zadania.
- Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, w tym aktualizacja.
- Współpraca ze Starostwem Powiatowym w Zawierciu w celu doprowadzenia do zgodności prowadzonych ewidencji mienia gminnego.
- Regulowanie stanów prawnych i zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości przejętych pod budowę dróg gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi gminne.
- Nabywanie nieruchomości zajętych pod drogi.
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłaty planistycznej tj. z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego zmianą lub uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i podziałem nieruchomości przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo mieszkaniowe.
- Sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia, dzierżawy i najmu stanowiących własność gminy oraz przekazywanie do publikacji.
- Przygotowywanie ogłoszeń o przetargach na zbycie, dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność gminy oraz przekazywanie ogłoszeń do publikacji.
- Przygotowywanie umów dzierżawy, najmu i użyczenia.
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem czynszów dzierżawnych, sporządzanie wykazu dzierżawców gruntu gminnego zobowiązanych do zapłaty czynszu w danym roku oraz egzekwowanie tych należności.
- Prowadzenie rejestru umów dzierżawy.
- Sporządzanie wykazu użytkowników wieczystych zobowiązanych do zapłaty opłaty rocznej.
- Prowadzenie rejestru użytkowników wieczystych.
- Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem lokali mieszkalnych na rzecz najemców :
a) wyodrębnianie samodzielnego lokalu,
b) zawiadomienia o pierwszeństwie nabycia,
c) sporządzanie protokołu rokowań (stosowanie bonifikaty),
d) przygotowywanie dokumentów do notariusza,
e) zawiadomienia o terminie podpisania aktu notarialnego oraz zbywanie lokali w formie przetargu.
- Wykonywanie prawa pierwokupu.
- Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży lub nabycia nieruchomości.
- Poświadczanie oświadczeń na podstawie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
- Prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości.
- Zlecanie szacowania nieruchomości zbywanych i nabywanych na rzecz gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem firmy na obsługę geodezyjną gminy.
- Współpraca z wyłonioną firmą, zlecanie prac geodezyjnych.
- Prowadzenie spraw związanych z organizacją kąpieliska w Pilicy.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań z zamówień publicznych do Prezesa Zamówień Publicznych.
- Zatwierdzanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach.
- Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
- Prowadzenie spraw z zakresu budowy wodociągów i kanalizacji wiejskich oraz koordynacja działań w zakresie ustalenia cen za wodę i odprowadzanie ścieków.
- Współpraca ze Stacją Chemiczno Rolniczą w zakresie badania gleb i zakupu wapna.
- Prowadzenie spraw z zakresu zmiany stanu wody na gruncie – opracowywanie projektów decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom.
- Prowadzenie spraw dotyczących ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
- Prowadzenie spraw w zakresie udzielenia, cofania zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
- Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa, rybactwa, hodowli zwierząt, ochrony nad zwierzętami.
- Przygotowanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów.
- Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
- Prowadzenie procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie zadań zajmowanego stanowiska pracy.
- Aktualizacja aktów wewnętrznych wydawanych w zakresie prowadzonych spraw.
- Przestrzeganie wymogów o ochronie danych osobowych w zakresie zbierania, przetwarzania i przechowywania informacji objętych ochroną (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych – Dz.U. Nr 101,poz.926).