Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Zadania Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa

Wyświetl stronę główną » Urząd Miasta i Gminy » Referat Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa - IiR » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa

Wyciąg z Regulaminu Organizacji Urzędu MiG Pilica
Zarządzenie Nr 104/2012

 

& 20


3. Referat Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa - symbol akt IiR
=======================================================
Do Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa należą sprawy funkcjonowania i rozwoju gospodarki komunalnej, gospodarki zasobami mieszkaniowymi, gospodarki lokalami, oczyszczania wsi, zieleni, energetyki cieplnej, utrzymania i ochrony cmentarzy, kształtowania ładu przestrzennego w zakresie planowania przestrzennego, służb porządkowych wsi, mienia komunalnego, gospodarki gruntami, ochrony gruntów rolnych i leśnych, zadania z zakresu rolnictwa, łowiectwa, a w szczególności :

  1. Nadzór nad pracą Referatu Inwestycji, Mienia Komunalnego i Rolnictwa.
  2. Prowadzenie całości spraw związanych z zadaniami własnymi gminy wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  3. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, realizacją i odbiorem inwestycji komunalnych.
  4. Przygotowywanie projektów postanowień opiniujących zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego.
  5. Wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  6. Wydawanie wypisów i  wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  7. Prowadzenie spraw z zakresu remontów i rozbudowy budynków remiz ochotniczych straży pożarnych.
  8. Dokonywanie przeglądów placów zabaw.
  9. Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
  10. Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg gminnych w sposób szczególny.
  11. Zarządzanie siecią dróg gminnych publicznych.
  12. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych publicznych.
  13. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego dróg gminnych.
  14. Budowa, modernizacja, utrzymanie dróg gminnych.
  15. Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów nie związanych z gospodarka drogową.
  16. Wydawanie opinii w sprawie zaliczania dróg do kategorii dróg gminnych.
  17. Prowadzenie bieżących i okresowych kontroli stanu dróg, ulic, placów, obiektów mostowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  18. Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych
  19. Nadzór nad remontami i renowacją obiektów zabytkowych .
  20. Przedkładanie wniosków do rozpatrzenia przez Burmistrza o dotację na remont obiektów zabytkowych.
  21. Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania. 
  22. Realizacja zadań w zakresie czystości, prawidłowego stanu sanitarnego gminy, utylizacji odpadów komunalnych i wysypisk śmieci.
  23. Opracowywanie Planów Gospodarki Odpadami i Programów Ochrony Środowiska dla Gminy Pilica i przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
  24. Wydawanie zezwoleń  na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  25. Prowadzenie elektronicznego rejestru wydanych  i cofniętych na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  26. Naliczanie opłat na gospodarcze korzystanie ze środowiska Urzędu Miasta i Gminy  w Pilicy.
  27. Utrzymywanie i eksploatacja obiektów i urządzeń komunalnych – oświetlenie uliczne,| przystanki autobusowe.
  28. Przygotowanie decyzji w celu wymierzenia kary za zniszczenie, usuwanie niewłaściwą pielęgnację terenów zieleni, drzew i krzewów.
  29. Przygotowanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
  30. Prowadzenie ewidencji podań o przydział lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu gminy i spraw związanych z przydziałem lokali.
  31. Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
  32. Prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej.
  33. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów  komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  34. Zadania związane z wyłonieniem wykonawcy na odbiór odpadów komunalnych.
  35. Prowadzenie  sprawozdawczości z gospodarki odpadami komunalnymi.
  36. Przygotowanie projektów uchwał w sprawie zbywania i nabywania nieruchomości na rzecz Gminy.
  37. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości zajętych pod budowę dróg gminnych.
  38. Przygotowanie procesu szacowania nieruchomości nabywanych na rzecz gminy oraz zbywanych przez gminę.
  39. Dokonywanie ocen operatów szacunkowych  wykonanych przez rzeczoznawców majątkowych dla potrzeb gminy.
  40. Regulowanie stanów prawnych prawa własności gminy w księgach wieczystych.
  41. Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do nabywania nieruchomości na rzecz gminy.
  42. Prowadzenie spraw związanych z scaleniem i podziałem nieruchomości przeznaczonych w planach  zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo mieszkaniowe.
  43. Prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości z wniosku właścicieli nieruchomości  jak również z urzędu.
  44. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wywłaszczania nieruchomości.
  45. Przekazywanie nieruchomości w wieczyste użytkowanie oraz aktualizacja opłat za nieruchomości oddane w wieczyste użytkowanie.
  46. Wydzierżawianie i najem nieruchomości oraz przekazywanie  w użyczenie i użytkowanie.
  47. Przeprowadzanie przetargów na zbycie, dzierżawę i najem nieruchomości.
  48. Przygotowywanie  wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbywania, dzierżawy i najmu stanowiących własność gminy.
  49. Gospodarowanie mieniem komunalnym gminy.
  50. Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem  lokali na rzecz najemców, wyodrębnienie samodzielnego lokalu, ustalenie udziału  w nieruchomości wspólnej.
  51. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości na cele publiczne.
  52. Propozycje cen nieruchomości zbywanych i stosowanie bonifikaty.
  53. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, które dotychczas są w użytkowaniu gminy.
  54. Opiniowanie obowiązku zdjęcia warstwy ziemi uprawnej.
  55. Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości, ocena dokumentacji geodezyjnej z przeprowadzonego postępowania rozgraniczeniowego.
  56. Prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem geodety na obsługę geodezyjną gminy oraz współpraca z wyłonionym geodetą, zlecanie i odbiór prac geodezyjnych.
  57. Prowadzenie spraw z zakresu ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości, budowy infrastruktury technicznej.
  58. Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem na rzecz gminy nieruchomości od Skarbu Państwa będących w zasobie Agencji Nieruchomości Rolnych na cele związane z inwestycjami infrastruktury.
  59. Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
  60. Przygotowanie projektu decyzji  w zakresie umorzeń należności wynikających z Kodeksu Cywilnego zgodnie z ustawą o pomocy publicznej.
  61. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości i ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności.
  62. Sporządzanie comiesięcznych meldunków do Wojewody Śląskiego z realizacji ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności JST oraz kwartalnych sprawozdań z tego zadania.
  63. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, w tym aktualizacja.
  64. Współpraca ze Starostwem Powiatowym w Zawierciu w celu doprowadzenia do zgodności prowadzonych ewidencji mienia gminnego.
  65. Regulowanie stanów prawnych i zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości przejętych pod budowę dróg gminnych.
  66. Prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi gminne.
  67. Nabywanie nieruchomości zajętych pod drogi.
  68. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłaty planistycznej tj. z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego zmianą lub uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  69. Prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i podziałem nieruchomości przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego pod  budownictwo mieszkaniowe.
  70. Sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia, dzierżawy i najmu stanowiących własność gminy oraz przekazywanie do publikacji.
  71. Przygotowywanie ogłoszeń o przetargach na zbycie, dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność gminy oraz przekazywanie ogłoszeń do publikacji.
  72. Przygotowywanie umów dzierżawy, najmu i użyczenia.
  73. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem czynszów dzierżawnych, sporządzanie wykazu dzierżawców gruntu gminnego zobowiązanych do zapłaty czynszu w danym roku oraz egzekwowanie tych należności.
  74. Prowadzenie rejestru umów dzierżawy.
  75. Sporządzanie wykazu użytkowników wieczystych zobowiązanych do zapłaty opłaty rocznej.
  76. Prowadzenie rejestru użytkowników wieczystych.
  77. Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem lokali mieszkalnych na rzecz najemców :
    a) wyodrębnianie samodzielnego lokalu,
    b) zawiadomienia o pierwszeństwie nabycia,
    c) sporządzanie protokołu rokowań (stosowanie bonifikaty),
    d) przygotowywanie dokumentów do notariusza,
    e) zawiadomienia o terminie podpisania aktu notarialnego oraz zbywanie lokali w formie przetargu.
  78. Wykonywanie prawa pierwokupu.
  79. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży lub nabycia nieruchomości.
  80. Poświadczanie oświadczeń na podstawie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
  81. Prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości.
  82. Zlecanie  szacowania nieruchomości zbywanych i nabywanych na rzecz gminy.
  83. Prowadzenie spraw związanych z wyłonieniem firmy na obsługę geodezyjną gminy.
  84. Współpraca z wyłonioną firmą, zlecanie prac geodezyjnych.
  85. Prowadzenie spraw związanych z organizacją kąpieliska w Pilicy.
  86. Sporządzanie rocznych sprawozdań z zamówień publicznych do Prezesa Zamówień Publicznych.
  87. Zatwierdzanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach.
  88. Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
  89. Prowadzenie spraw z zakresu budowy wodociągów i kanalizacji wiejskich oraz koordynacja działań w zakresie ustalenia cen za wodę i odprowadzanie ścieków.
  90. Współpraca ze Stacją Chemiczno Rolniczą w zakresie badania gleb i zakupu wapna.
  91. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany stanu wody na gruncie – opracowywanie projektów decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom.
  92. Prowadzenie spraw dotyczących ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
  93. Prowadzenie spraw w zakresie udzielenia, cofania zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
  94. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa, rybactwa, hodowli zwierząt, ochrony nad zwierzętami.
  95. Przygotowanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów.
  96. Bieżąca kontrola realizacji zawartych umów polegająca na informowaniu o zabezpieczeniach (terminy i sposoby) należytego ich wykonania.
  97. Prowadzenie procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie zadań zajmowanego stanowiska pracy.
  98. Aktualizacja aktów wewnętrznych wydawanych w zakresie prowadzonych spraw.
  99. Przestrzeganie  wymogów o ochronie danych osobowych w zakresie zbierania, przetwarzania i przechowywania informacji objętych ochroną  (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych  osobowych – Dz.U. Nr 101,poz.926).

Informacje

Rejestr zmian

2012-05-25 14:01

Edycja artykułu - Eliza Piątek

2008-03-19 00:00

Dodanie artykułu - Eliza Piątek

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy PILICA
ul. Żarnowiecka 46A
42-436 Pilica

tel. (32) 673 51 04
tel. (32) 673 51 66
fax:(32) 673 60 81

Elektroniczna Skrzynka Podawcza:
http://gmpilica.peup.pl

Skrytka ePUAP: /5573rqbnv5/skrytka

Aktualny nr konta bankowego
BS Wolbrom O/Pilica
13 8450 0005 0040 0400 0013 0001

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.