Wyciąg z Regulaminu Organizacji Urzędu MiG Pilica
Zarządzenie Nr 104/2012
& 18
1. Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich - symbol akt OR
================================================
Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich prowadzi sprawy administracyjno - gospodarcze, socjalne, organizacji i funkcjonowania Urzędu, obsługi Burmistrza, obsługi prawnej, przeciwdziałania patologiom społecznym, zgromadzeń, ewidencji ludności, dowodów tożsamości, powszechnego obowiązku obrony, obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej, handlu i usług, a w szczególności :
- Nadzór nad pracą Referatu Organizacji i Spraw Obywatelskich.
- Prowadzenie spraw osobowych kierowników referatów, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników urzędu.
- Organizowanie prac związanych z dokonywaniem ocen kwalifikacyjnych pracowników.
- Załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników urzędu.
- Koordynacja prac związanych z zabezpieczeniem dyscypliny pracy w urzędzie.
- Prowadzenie spraw płacowych, w tym zaszeregowań, awansów, dodatków funkcyjnych, stażowych i innych oraz nagród jubileuszowych.
- Ewidencja wniosków i przydział pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Nadzór nad prawidłowym i terminowym składaniem oświadczeń majątkowych.
- Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
- Udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzeniu.
- Współdziałanie z placówkami oświatowymi na terenie gminy.
- Inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców.
- Koordynowanie działalności organizacji i instytucji, których celem jest ochrona zdrowia.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Wywieszanie na tablicy ogłoszeń obwieszczeń od innych organów i instytucji.
- Prowadzenie rejestru decyzji.
- Zgłaszanie do rejestracji GI ODO zbioru danych osobowych.
- Prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu.
- Dokonywanie elektronicznej rejestracji korespondencji wpływającej do urzędu.
- Załatwianie spraw związanych z prenumeratą aktów prawnych i prasy.
- Prowadzenie obsługi biurowej Burmistrza i Sekretarza.
- Zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków.
- Prowadzenie ewidencji zabytków na terenie gminy.
- Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury.
- Koordynacja zadań instytucji i placówek upowszechniania kultury.
- Współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań.
- Przeprowadzanie konkursów w celu wyłonienia wykonawcy zadań należących do samorządu z zakresu kultury fizycznej.
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród sportowych.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
- Współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz koordynacja działań związanych z organizacją uroczystości w miejscach pamięci narodowej.
- Współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich.
- Wydawanie decyzji na organizację imprez masowych.
- Gospodarka w zakresie pieczęci i tablic,
- Gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzeniem materiałowo - technicznym i sprzętu biurowego.
- Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Prowadzenie działalności socjalno - bytowej pracowników urzędu.
- Sprawowanie obsługi biurowej Rady Gminy.
- Opracowywanie materiałów z obrad Rady Miejskiej i jej organów oraz przekazywanie ich odpowiednio jednostkom do realizacji i czuwanie nad terminowością ich realizacji.
- Prowadzenie rejestru i zbioru uchwał oraz zbioru przepisów gminnych wydawanych przez Radę Gminy.
- Przekazywanie uchwał Rady odpowiednio do Wojewody Śląskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
- Prowadzenie dokumentacji niezbędnej do ustalenia prawa do diety dla radnych.
- Prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń Burmistrza.
- Przekazywanie zarządzeń Burmistrza , dotyczących spraw finansowych gminy do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
- Prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych.
- Czuwanie nad terminowością załatwiania interpelacji i wniosków zgłaszanych przez radnych.
- Organizowanie obsługi organizacyjnej wyborów w jednostkach pomocniczych na terenie gminy.
- Prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień.
- Prowadzenie spraw związanych z telekomunikacją.
- Rozliczanie kosztów rozmów telefonicznych pracowników uprawnionych do korzystania z telefonów komórkowych.
- Nadzór nad prawidłowym i terminowym składaniem oświadczeń majątkowych radnych.
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych.
- Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń na podstawie dokumentacji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
- Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach.
- Organizowanie i wykonywanie przez jednostki organizacyjne gminy zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w tym ustalanie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji.
- Uwzględnianie postulatów dotyczących potrzeb sił zbrojnych i obrony cywilnej przekazywanych przez organy wojskowe upoważnione przez Ministra Obrony Narodowej oraz organy obrony cywilnej.
- Organizowanie formacji obronnych i koordynowanie ich działań oraz inne sprawy określone odrębnymi przepisami.
- Koordynowanie prac Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
- Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie.
- Planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności.
- Zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych.
- Organizowanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej.
- Organizowanie systemu kierowania obronnością w gminie.
- Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych urzędu, przeprowadzanie postępowań w sprawie wydania poświadczeń bezpieczeństwa.
- Organizowanie akcji kurierskiej.
- Prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, nadzór nad wykonywaniem konserwacji i utrzymania w pełnej gotowości środków alarmowych i łączności, wyposażenia i sprzętu.
- Prowadzenie kancelarii tajnej.
- Ewidencjonowanie działalności gospodarczej na terenie gminy.
- Wydawanie zaświadczeń o wpisie, zmianach oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
- Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania zezwoleń, odmowy udzielania zezwoleń, cofania zezwoleń, wygaszania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Ustalenie wysokości i kontrola wnoszenia opłat z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Nadzór nad funkcjonowaniem handlu i gastronomii w gminie.
- Prowadzenie rejestru obiektów agroturystycznych prowadzonych przez rolników i wydawanie zaświadczeń.
- Nadzór nad targami i targowiskami.
- Prowadzenie spraw związanych z komunikacją zbiorową.
- Obsługa biurowa Gminnej Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
- Przeciwdziałanie patologią społecznym i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Prowadzenie rejestru osób zgłaszanych na leczenie odwykowe.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek ochotniczych straży pożarnych.
- Rozliczanie faktur na podstawie kwartalnych sprawozdań Dyrektora Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych za zużytą wodę dla celów gaśniczych.
- Obliczanie ekwiwalentu za udział w działaniach pożarniczych i szkoleniach organizowanych przez Powiatową Straż Pożarną.
- Nadzór nad aktualizacją stron internetowych urzędu.
- Nadzór i koordynowanie zadań w zakresie komputeryzacji urzędu.
- Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej urzędu.
- Prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania komputerowego urzędu.
- Współpraca z jednostkami realizującymi serwis sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz egzekwowanie usług serwisowych.
- Wykonanie zadań administratora sieci logicznych w urzędzie.
- Konserwacja sprzętu, oprogramowań systemowych i użytkowych urzędu.
- Wykonywanie drobnych napraw i modernizacji sprzętu komputerowego.
- Prowadzenie instruktażu i udzielanie pomocy pracownikom urzędu w zakresie stosowania technik informatycznych.
- Sygnalizowanie Sekretarzowi Miasta i Gminy o zagrożeniach i niezbędnych potrzebach w zakresie eksploatacji systemów komputerowych.
- Kontrola stosowania legalności oprogramowań przez użytkowników sprzętu komputerowego – prowadzenie rejestru licencji oprogramowań systemowych i użytkowych eksploatowanych przez urząd.
- Wykonawstwo zadań związanych z wdrażaniem podpisu elektronicznego w działalności Urzędu.
- Przygotowywanie przetargów na zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego.
- Pełnienie obowiązku Administratora Systemu Informatycznego.
- Realizacja Polityki Bezpieczeństwa wraz z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji.
- Archiwizowanie danych z serwerów według potrzeb urzędu, wykonywanie oraz zarządzanie kopiami danych i oprogramowania.
- Koordynacja szerokopasmowych sieci informatycznych na terenie Gminy.
- Dostęp do baz danych Urzędu.
- Prowadzenie procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie zadań zajmowanego stanowiska pracy.
- Aktualizacja aktów wewnętrznych wydawanych w zakresie prowadzonych spraw.
- Przestrzeganie wymogów o ochronie danych osobowych w zakresie zbierania, przetwarzania i przechowywania informacji objętych ochroną (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych – Dz.U. Nr 101,poz.926).