Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Zadania Referatu Organizacji i Spraw Obywatelskich

Wyświetl stronę główną » Urząd Miasta i Gminy » Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich - OR » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Organizacji i Spraw Obywatelskich

 

Wyciąg z Regulaminu Organizacji Urzędu MiG Pilica
Zarządzenie Nr 104/2012

 

& 18


1. Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich - symbol akt OR
================================================

Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich prowadzi sprawy administracyjno - gospodarcze, socjalne, organizacji i funkcjonowania Urzędu, obsługi Burmistrza, obsługi prawnej, przeciwdziałania patologiom społecznym, zgromadzeń, ewidencji ludności, dowodów tożsamości, powszechnego obowiązku obrony, obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej, handlu i usług, a w szczególności :
  1. Nadzór nad pracą Referatu Organizacji i Spraw Obywatelskich.
  2. Prowadzenie spraw osobowych kierowników referatów, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników urzędu.
  3. Organizowanie  prac związanych z dokonywaniem ocen kwalifikacyjnych pracowników.
  4. Załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników urzędu.
  5. Koordynacja prac związanych z zabezpieczeniem dyscypliny pracy w urzędzie.
  6. Prowadzenie spraw płacowych, w tym zaszeregowań, awansów, dodatków funkcyjnych, stażowych i innych oraz nagród jubileuszowych.
  7. Ewidencja wniosków i przydział pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  8. Nadzór nad prawidłowym i terminowym składaniem oświadczeń majątkowych.
  9. Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
  10. Udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzeniu.
  11. Współdziałanie z placówkami oświatowymi na terenie gminy.
  12. Inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców.
  13. Koordynowanie działalności organizacji i instytucji, których celem jest ochrona zdrowia.
  14. Prowadzenie archiwum zakładowego.
  15. Wywieszanie na tablicy ogłoszeń obwieszczeń od innych organów i instytucji.
  16. Prowadzenie rejestru decyzji.
  17. Zgłaszanie do rejestracji GI ODO zbioru danych osobowych.
  18. Prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu.
  19. Dokonywanie elektronicznej rejestracji korespondencji wpływającej do urzędu.
  20. Załatwianie spraw związanych z prenumeratą aktów prawnych i prasy.
  21. Prowadzenie obsługi biurowej Burmistrza i Sekretarza.
  22. Zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków.
  23. Prowadzenie ewidencji zabytków na terenie gminy.
  24. Prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury.
  25. Koordynacja zadań instytucji i placówek upowszechniania kultury.
  26. Współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań.
  27. Przeprowadzanie konkursów w celu wyłonienia wykonawcy zadań należących do samorządu z zakresu kultury fizycznej.
  28. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród sportowych.
  29. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
  30. Współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz koordynacja działań związanych z organizacją uroczystości w miejscach pamięci  narodowej.
  31. Współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich.
  32. Wydawanie decyzji na organizację imprez masowych.
  33. Gospodarka w zakresie pieczęci i tablic,
  34. Gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzeniem materiałowo - technicznym i sprzętu biurowego.
  35. Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów  bezpieczeństwa i higieny pracy.
  36. Prowadzenie działalności socjalno - bytowej pracowników urzędu.
  37. Sprawowanie obsługi biurowej Rady Gminy.
  38. Opracowywanie materiałów z obrad Rady Miejskiej i jej organów oraz przekazywanie ich odpowiednio jednostkom do realizacji i czuwanie nad terminowością ich realizacji.
  39. Prowadzenie rejestru i zbioru uchwał oraz zbioru przepisów gminnych wydawanych przez Radę Gminy.
  40. Przekazywanie uchwał Rady odpowiednio do Wojewody Śląskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  41. Prowadzenie dokumentacji niezbędnej do ustalenia prawa do diety dla radnych.
  42. Prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń Burmistrza.
  43. Przekazywanie zarządzeń Burmistrza , dotyczących spraw finansowych gminy do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  44. Prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych.
  45. Czuwanie nad terminowością załatwiania interpelacji i wniosków zgłaszanych przez radnych.
  46. Organizowanie obsługi organizacyjnej wyborów w jednostkach pomocniczych na terenie gminy.
  47. Prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień.
  48. Prowadzenie spraw związanych z telekomunikacją.
  49. Rozliczanie kosztów rozmów telefonicznych pracowników uprawnionych do korzystania z telefonów komórkowych.
  50. Nadzór nad prawidłowym i terminowym składaniem oświadczeń majątkowych radnych.
  51. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych.
  52. Udostępnianie danych i wydawanie  zaświadczeń na podstawie dokumentacji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
  53. Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach.
  54. Organizowanie i wykonywanie przez jednostki organizacyjne gminy zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w tym ustalanie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji.
  55. Uwzględnianie postulatów dotyczących potrzeb sił zbrojnych i obrony cywilnej przekazywanych przez organy wojskowe upoważnione przez Ministra Obrony Narodowej oraz organy obrony cywilnej.
  56. Organizowanie formacji obronnych i koordynowanie ich działań oraz inne sprawy określone odrębnymi przepisami.
  57. Koordynowanie prac Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
  58. Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie.
  59. Planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności.
  60. Zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych.
  61. Organizowanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej.
  62. Organizowanie systemu kierowania obronnością w gminie.
  63. Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych urzędu, przeprowadzanie postępowań w sprawie wydania  poświadczeń bezpieczeństwa.
  64. Organizowanie akcji kurierskiej.
  65. Prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, nadzór nad wykonywaniem konserwacji i utrzymania w pełnej gotowości środków alarmowych i łączności, wyposażenia i sprzętu.
  66. Prowadzenie kancelarii tajnej.
  67. Ewidencjonowanie działalności gospodarczej na terenie gminy.
  68. Wydawanie zaświadczeń o wpisie, zmianach oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
  69. Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących udzielania zezwoleń, odmowy udzielania zezwoleń, cofania zezwoleń, wygaszania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  70. Ustalenie wysokości i kontrola wnoszenia opłat z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  71. Nadzór nad funkcjonowaniem handlu i gastronomii w gminie.
  72. Prowadzenie rejestru obiektów agroturystycznych prowadzonych przez rolników i wydawanie zaświadczeń.
  73. Nadzór nad targami i targowiskami.
  74. Prowadzenie spraw związanych z  komunikacją zbiorową.
  75. Obsługa biurowa Gminnej Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
  76. Przeciwdziałanie patologią społecznym i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  77. Prowadzenie rejestru osób zgłaszanych na leczenie odwykowe.
  78. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem jednostek ochotniczych straży pożarnych.
  79. Rozliczanie faktur na podstawie kwartalnych sprawozdań Dyrektora Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych za zużytą wodę dla celów gaśniczych.
  80. Obliczanie ekwiwalentu za udział w działaniach pożarniczych i szkoleniach  organizowanych przez Powiatową Straż Pożarną.
  81. Nadzór nad aktualizacją stron internetowych urzędu.
  82. Nadzór i koordynowanie  zadań w zakresie komputeryzacji urzędu.
  83. Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej urzędu.
  84. Prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania  komputerowego urzędu.
  85. Współpraca z jednostkami realizującymi serwis sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz egzekwowanie usług serwisowych.
  86. Wykonanie zadań administratora sieci logicznych w urzędzie.
  87. Konserwacja sprzętu, oprogramowań systemowych i użytkowych urzędu.
  88. Wykonywanie drobnych napraw i modernizacji sprzętu komputerowego.
  89. Prowadzenie instruktażu i udzielanie pomocy pracownikom urzędu w zakresie stosowania technik informatycznych.
  90. Sygnalizowanie Sekretarzowi Miasta i Gminy o zagrożeniach i niezbędnych potrzebach w zakresie eksploatacji systemów komputerowych.
  91. Kontrola stosowania legalności oprogramowań przez użytkowników sprzętu komputerowego – prowadzenie rejestru licencji oprogramowań systemowych i użytkowych eksploatowanych przez urząd.
  92. Wykonawstwo zadań związanych z wdrażaniem podpisu elektronicznego w działalności Urzędu.
  93. Przygotowywanie przetargów na zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego.
  94. Pełnienie obowiązku Administratora Systemu Informatycznego.
  95. Realizacja Polityki Bezpieczeństwa wraz z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji.
  96. Archiwizowanie danych z serwerów według potrzeb urzędu, wykonywanie oraz zarządzanie kopiami danych  i oprogramowania.
  97. Koordynacja szerokopasmowych sieci informatycznych na terenie Gminy.
  98. Dostęp do baz danych Urzędu.
  99. Prowadzenie procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie zadań zajmowanego stanowiska pracy.
  100. Aktualizacja aktów wewnętrznych wydawanych w zakresie prowadzonych spraw.
  101. Przestrzeganie  wymogów o ochronie danych osobowych w zakresie zbierania, przetwarzania i przechowywania informacji objętych ochroną (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych  osobowych – Dz.U. Nr 101,poz.926).

Informacje

Rejestr zmian

2012-05-25 12:46

Edycja artykułu - Eliza Piątek

2008-03-19 00:00

Edycja artykułu - Eliza Piątek

2008-03-19 00:00

Dodanie artykułu - Eliza Piątek

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy PILICA
ul. Żarnowiecka 46A
42-436 Pilica

tel. (32) 673 51 04
tel. (32) 673 51 66
fax:(32) 673 60 81

Elektroniczna Skrzynka Podawcza:
http://gmpilica.peup.pl

Skrytka ePUAP: /5573rqbnv5/skrytka

Aktualny nr konta bankowego
BS Wolbrom O/Pilica
13 8450 0005 0040 0400 0013 0001

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.